Employer branding-strategi

Sådan kickstarter eller validerer du din virksomheds employer branding strategi

 

 

Arbejder du – eller ønsker du at arbejde med – employer branding, og vil du gerne blive skarpere på at træffe beslutninger, som er baseret på fakta fremfor mavefornemmelser?

Så kig med her!

Uanset om du arbejder i en HR-afdeling, en kommunikationsafdeling eller blot lejlighedsvis arbejder med at brande jeres arbejdsplads, får du her et employer branding værktøj, der kan hjælpe jer til at stå stærkere i kampen om de dygtige talenter til DIN virksomhed.

Vi har nemlig udviklet dette hands-on værktøj, som er en guide til små og mellemstore virksomheder om at arbejde målrettet med virksomhedens employer brand. Værktøjet hjælper jer til at arbejde strategisk med indsatsen eller til at validere, at de ting, I allerede gør i dag, faktisk også er de rette i forhold til jeres behov.

Værktøjet er inddelt i tre trin, og I kan arbejde med netop de dele, der giver mening i forhold til  jeres virksomhed og udgangspunkt.

Kom godt i gang - se værktøjet her:

Download værkøjet (pdf)

Se video: Derfor skal du arbejde datadrevet med virksomhedens employer brand

Med en databaseret tilgang kan I blive (endnu) bedre til at forstå udfordringerne og planlægge virksomhedens fremtidige forsyningskæde af kompetencer og pipeline af talent – og dermed stå stærkere i kampen om de dygtige talenter.

HR har indsamlet data i årtier. Men mange er ikke bevidste om at bruge data strategisk.

For data hjælper ikke kun HR. Det øger også den ledelsesmæssige opbakning til udfordringerne med at tiltrække og fastholde kvalificerede medarbejdere.

Se video: Derfor skal du arbejde datadrevet med virksomhedens employer brand

Hvem ‘ejer’ egentlig virksomhedens employer brand og hvad betyder det egentlig for medarbejderne?

Vi har lavet en kort quiz, hvor du kan teste din viden og udfordre dit netværk eller kollegerne!

Tag quizzen

Brug værktøjet til at kickstarte eller validere virksomhedens employer branding strategi!

 

Du får:

  • Viden og inspiration til at arbejde med virksomhedens employer brand
  • Værktøjer og skabeloner, du kan tage i brug med det samme
  • Gennemgang af hvordan arbejder datadrevent med employer branding
  • Afsættet for at arbejde strategisk og opnå gode resultater med virksomhedens employer brand

 

Det lærer du:

  • Hvilke data kan du bruge – og hvor finder du dem
  • Hvordan du sætter mål og retning for jeres employer branding aktiviteter
  • Hvordan du sikrer organisatorisk ejerskab til strategien

 

Det får du IKKE:

  • Kedelig viden om employer branding
  • Et quick-fix til en færdig employer branding-strategi
  • Låste processer og modeller som er svære at implementere i virksomhedens virkelighed

Se værktøjet øverst på siden.

Employer branding – hvad er det egentlig?

Employer branding handler om andet og meget mere end at rekruttere nye medarbejdere for virksomheden.

Det handler om at gøre det på en strategisk, smart og langsigtet måde, så det bliver tydeligt for alle – både nuværende og potentielle medarbejdere – hvorfor det er fedt, at arbejde hos jer!

Arbejdet med virksomhedens employer brand er derfor en alsidig disciplin, som kræver at alle i organisationen tager ansvar og arbejder i samme retning.

Her kan du hente en plakat, som – med et glimt i øjet – kan åbne dialoger om, hvad opgaven går ud på!

 

 

 

Download plakaten
Se video: Sådan bruger du værktøjet

Se video: Sådan bruger du værktøjet

Se her hvordan du kan bruge data til at validere, om det de rigtige initiativer, I sætter i søen i forhold til virksomhedens employer brand – og om I får det optimale ud af dem.

Værktøjet er udviklet som en del af projekt Moving Global Talent, som er sat i verden for at hjælpe syddanske virksomheder med at finde, onboarde og fastholde de internationale talenter, der lige nu er stor mangel på.

Læs mere om projekt Moving Global Talent.