Kursen blev sat på vellykket digital generalforsamling

Direkte indlæg, live afstemninger og rul i chatsporet. Torsdag den 14. maj afholdte work-live-stay den årlige generalforsamling, som på grund af regeringens gældende forsamlingsforbud blev afholdt digitalt og med stor opbakning fra de flere end 50 deltagere på dagen.

Årets generalforsamling er altid en central festdag i en forening som vores. Fornøjelsen og gensynsglæden er stor, når medlemmer, bestyrelse, sekretariatet, samarbejdspartnere og venner af huset samles for at bakke op om foreningen og indsatsen for at tiltrække, modtage og fastholde højtkvalificeret arbejdskraft fra ind- og udland.

Selvom Covid-19 situationen – og det deraf følgende forsamlingsforbud – forhindrede det fysiske møde, var gensynsglæden i det digitale rum stor som altid, og den velkendte summen blev vekslet til en mosaik af nye og kendte ansigter på skærmen og liv i kommentarsporet.

Tak for indsatsen til afgående direktør

Bestyrelsesformand Lene Borregaard indledte generalforsamlingen med en varm tak til den afgående direktør, Camilla Høholt Madsen, som efter fem år ved roret i work-live-stay skifter til en stilling som Kontorchef i HK Sydjylland til sommer.

– Camilla har gjort en stor indsats i foreningens tjeneste, og hendes engagement brænder lysende. Det vil jeg på bestyrelsens vegne gerne sige en stor tak for, lød det fra Lene Borregaard.

Vi er derfor på udkig efter en ny visionær direktør, der kan overtage roret og være med til at sikre optimale rammer for tiltrækning, modtagelse og fastholdelse af højtkvalificeret arbejdskraft for vores virksomheder, således at de har de bedste forudsætninger for at udvikle og vækste deres forretningsområder. Læs mere om stillingen her.

Ny strategi sætter kursen

Efter de faste punkter med godkendelse af årsregnskabet og revision, budgettet for 2020 samt fastsættelsen af medlemskontingentet (se relevante dokumenter nederst på siden), vedtog generalforsamlingen enstemmigt den fremadrettede strategi- og handlingsplan for foreningens arbejde.

Strategien tager fortsat udgangspunkt i missionen om at udnytte Syddanmarks høje koncentration af internationale hovedsædejobs til generelt at forbedre virksomhedernes muligheder for at vækste ved at sikre optimale rammer for tiltrækning, modtagelse og fastholdelse af højtkvalificeret arbejdskraft, således at den nødvendige arbejdskraft er til rådighed. Målgruppen udvides til også at inkludere faglærte, og foreningen stiller sig nu også til rådighed som videnshus på særligt modtagelse, onboarding og fastholdelse til alle i Danmark, som aktivt vil tage part i løsninger, der skaber øget vækst.

Sekretariatet glæder sig til at omsætte den nye strategi 2025 til konkrete handlinger:

– Den opbakning vi har fået til det store strategiarbejde, som nu har pågået i knap halvandet år mellem sekretariatet og bestyrelsen, er en stor forløsning. Selv i et virtuelt format kan vi mærke sammenholdskraften med medlemmerne, og det betyder alt, at der er fælles fodslaw, når nu vi skal ud og byde indenfor til helt nye områder”, udtaler direktør Camilla Høholt Madsen efter generalforsamlingen.

Se mere om strategien 2025.

En guidet tur gennem employer brandingens verden

Traditionen tro bød dagen også på et temaindlæg, som i år tog afsæt i employer branding. Uffe Lyngsaa fra Publico guidede deltagerne igennem de vigtigste trin til at skære et skarpt employer brand for både virksomheder og kommuner, og foreningens Global Onboarding Specialist Kirsten Bøjler Dall gav indblik i 7 forskellige datapunkter, der kan hjælpe til ny indsigt i virksomhedens employer brand.

Du kan hente oplæggene og se slides og andre relevante dokumenter og billeder fra dagen herunder.

Vi glæder os allerede til næste års generalforsamling i april/maj måned 2021, og takker varmt for det store digitale fremmøde og opbakningen til foreningen og vores arbejde.