Nyt på web: Internationale karrieredrømme

Hvad drømmer man om, hvis man bor i Portugal, Spanien, Holland eller Rumænien? Hvad motiverer kandidater til et karrierehop, hvordan vægter man forskellige forhold omkring løn og fryns, og hvor kigger man egentlig efter karrieremuligheder i udlandet? Det er nogle af de ting, du får svar på, når du klikker ind på vores nye værktøj om internationale karrieredrømme.

Kend din målgruppe. Det er altid et godt råd, når du vil ramme plet med dine budskaber, og noget det betaler sig at dykke ned i, når man som virksomhed ønsker at tiltrække dygtige kandidater fra andre lande. For hvis du skal gøre dem interesserede i de faglige og karrieremæssige muligheder her i Danmark, handler det om at tale ind til dét, vi ved betyder noget for dem. Og det er ikke nødvendigvis det samme, når man bor i Porto, Amsterdam eller Bukarest.

Men hvor og hvordan henter du så viden om målgrupperne?

Det giver vores nye værktøj Internationale Karrieredrømme et godt bud på. Værktøjet er udviklet som en del af projekt Moving Global Talent, og projektleder Anette Hutzen fortæller her, hvordan work-live-stay har spottet flere interessante pointer i globale undersøgelser, som danske virksomheder kan have gavn af at have i baghovedet, når de ønsker at tiltrække internationale kandidater:

– For eksempel overrasker det mig, at økonomisk usikkerhed i hjemlandet vurderes som en væsentlig faktor for at søge udenlands af SÅ mange rumænske kandidater. Jeg mener, jeg var godt klar over, at  situationen i Rumænien er markant anderledes end her, men når hver femte af de adspurgte rumænske kandidater er så tydelig i deres udmelding, giver det os et klart pejlemærke om, at her er noget, danske virksomheder kan bruge meget aktivt i tiltrækningsindsatsen.

Inspirationsoversigten er lavet til virksomheder, der vil tiltrække kandidater fra Portugal, Spanien, Holland eller Rumænien og har brug for faktuel viden om målgruppens præferencer, ønsker og motivationsfaktorer, når det handler om karriere og mobilitet på tværs af landegrænser.

Klik ind og kom med på en kort guidet tur gennem to globale undersøgelser af internationale arbejdstagere og gå ombord i buffeten af centrale hovedpointer og fakta, som I i din virksomhed kan omsætte til målgruppeorienterede tiltag og budskaber i virksomhedens tiltrækningsindsats:

Se værktøjet Internationale Karrieredrømme

Værktøjet er udarbejdet som en del af projekt Moving Globalt Talent, der er sat i verden for at hjælpe syddanske virksomheder med at finde, onboarde og fastholde internationale talenter. Projektet udvikler løbende værktøjer til landet virksomheder, der ansætter internationale talenter, og er finansieret af midler fra Den Europæiske Socialfond, Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse og Region Syddanmark.

Se også Datadrevet Employer Branding og Chatbot- love og regler for international arbejdskraft.