Jobbet var værd at satse på

Da Spillemyndigheden i 2016 flyttede fra København til Odense som et led i udflytningen af statslige arbejdspladser, besluttede Mikkel Rosenvold sig til at følge med. Jobbet var simpelthen værd at satse på.

For mange ansatte var det ellers en udfordring, de takkede nej til, da deres statslige arbejdspladser skulle udflyttes fra København til andre dele af landet. Mikkel Rosenvold, der arbejdede som specialkonsulent i Spillemyndigheden valgte dog at tage chancen og rykke med jobbet til Odense.

Nye karrieremuligheder uden jobskifte

Udflytningen af Spillemyndigheden medførte nemlig en stor udskiftning i medarbejderstaben, og det var udsigten til at få endnu flere spændende opgaver og et større ansvar i det job, som han var glad for, der gjorde det attraktivt for Mikkel at forblive i Spillemyndigheden.

”Jeg var rigtig glad for mit arbejde i Spillemyndigheden og muligheden for at få nye spændende opgaver gjorde, at jeg valgte at beholde jobbet. Jeg havde dog ikke lyst til at pendle i tog fra København på daglig basis, så jeg valgte at flytte til Odense. Det har jeg været rigtig glad for, og jeg har tænkt mig at blive her i nogle år”, siger Mikkel Rosenvold.

Odense – en nem by at blive glad for

Inden flytningen havde Mikkel dog nogle generelle bekymringer, som ofte kan dukke op, når man gør klar til at rykke livet op med rode. Ville han falde til? Og kunne han mon finde den rigtige bolig? Dog var han aldrig i tvivl om, at han ville tage chancen. Noget, han i dag er rigtig glad for, da han hurtigt opdagede, hvor meget Odense har at byde på.

”Byen har det meste, jeg skal bruge, og ligger centralt i landet, så det er let at komme omkring. Jeg har fået en god bolig tæt på både centrum og mit arbejde til en overkommelig pris, og Odense er generelt en god by at falde til i,” fortæller Mikkel Rosenvold.

Den positive overraskelse

Mikkel oplevede i forbindelse med flytningen til Odense også, at kommunen virkelig gjorde en stor indsats for, at han, som tilflytter, skulle falde hurtigt til i den nye by. Han modtog både informationsmaterialer og tilbud om forskellige supporttiltag fra Tilflytterservice, der var designet til at gøre det lettere for tilflyttere at lære deres nye by at kende. Den indsats overraskede Mikkel positivt.

”Jeg oplevede at få tilsendt materialer og mails fra kommunen, hvilket var både rart og lidt overraskende. Jeg har dog ikke gjort brug af deres supporttiltag, da informationsmaterialerne gav mig svar på alle mine spørgsmål, og så kan jeg godt lide selv at finde ud af tingene også”, afslutter han.