Lederen på de sociale medier

31. januar afholdte vi i samarbejde med LSP – Livsstil og Sundhedsplanlægning og Lederne Sydvestjylland til fyraftensmøde om LinkedIn som brandingværktøj for ledere hos Semco Maritime i Esbjerg. Deltagerne fik input til, hvordan de som leder kan bruge LinkedIn til at fremme virksomhedens omdømme.

I dag bruger langt de fleste ansøgere – og medarbejdere der ønsker et jobskifte –sociale medier og netværk til at researche på en virksomhed. Det betyder, at en virksomheds omdømme og brand er en af de væsentligste parametre at fokusere på, når der skal tiltrækkes nye talenter.

Deltagerne fik konkret indsigt i hvordan de som leder kan bruge LinkedIn som et redskab til at tiltrække nye medarbejdere og hvordan de som leder kan arbejde strategisk med LinkedIn ved aktivt at skabe og bruge dit online netværk. Giovanni Niese fra LSP, der er specialist i brugen af LinkedIn, gav tips til hvordan man som leder og resten af virksomheden kan være med til at skabe et brand online, som giver virksomheden positiv opmærksomhed.

Giovanni Niese lagde i oplægget vægt på sin egen rejse på LinkedIn, og fortalte med konkrete eksempler, hvordan han har skabt sig et brand og et stort netværk. Desuden fremhævede han vigtigheden af at skabe værdi for sit netværk, og hvordan man plejer selvsamme.

Du kan se oplæggende fra dagen her: